Ejendommen har et Fibia fibernet installeret, som giver adgang til lynhurtigt internet, Waoo TV samt fastnet telefoni.

Pls. see english version below.

Internet delen:
Alle lejligheder har adgang til en 200/200 Mbit/s Fibia internetforbindelse, som bliver opkrævet over fællesudgifterne.
Man kan også opgradere fiber forbindelsen til hurtigere forbindelser. Prisforskellen fakturerer Fibia direkte til beboeren.
Fibia (www.fibia.dk) står for driften, som du kan kontakte hvis du har problemer eller skal have ændret eller tilmeldt deres services.
Du kan kontakte Fibia via www.fibia.dk eller pr. telefon 70 29 24 44. Du skal blot opgive din adresse, så finder de alle oplysninger om vores aftale.

Internetforbindelsen er etableret via et separat fibernet, direkte ind i hver enkelt lejlighed og berører derved ikke kobber (telefoni) eller coax (kabel TV) forbindelser.
Det betyder, at hvis nogle skulle være pålagt af arbejdsgiver etc. at have en bestemt internetløsning, så kan den fortsat eksistere via "kobber" eller "coax", samtidig med den nye fiberforbindelse.

For de teknisk interesserede:
Der kan tilkøbes fast IP adresse.
Som bruger får man adgang til routerens administrations interface, men har man specielle behov, så som adgang til egen server fra internettet etc. så anbefales det at man anskaffer sig en egen router, hvorved Fibia slukker for Wi-Fi og router-funktionalitet og sender signalet direkte igennem til egen router.
Fibia har ikke begrænsninger på portåbninger, jvf. ovenstående.
Ovenstående er dog kun for brugere med specielle behov, og den almindelige dagligdags bruger skal ikke sætte sig ind i den slags tekniske detaljer :-)

 

TV og telefoni:
Der er ikke TV eller telefoni i fællesaftalen, men det kan tilkøbes som individuelt tilvalg. Dette vil blive faktureret direkte af Fibia til beboeren.
Ved tilvalg af en TV løsning vil Fibia bruge de eksisterende antennestik, hvorfor en evt. tidligere kabel TV løsning afbrydes.

Fibia tilbyder en række TV pakker fra Waoo. Hvad pakkerne indeholder, kan I læse mere om inde på www.fibia.dk

Fibia (www.fibia.dk) står for driften, som du kan kontakte hvis du har problemer eller skal have ændret eller tilmeldt deres services.
Du kan kontakte Fibia via www.fibia.dk eller pr. telefon 70 29 24 44. Du skal blot opgive din adresse, så finder de alle oplysninger om vores aftale.

Ved overgang fra Stofa TV (og potentielt Yousee, alt efter tidligere installation) skal det nye signal tilsluttes til lejlighedens antennestik. Dette gøres ude i skaktrummet.
TvOpkobling
Fjern den sorte ledning med rødt tape og erstat den med det løse hvide der har grøn tape. Sluk for fjernsynet mens det sker.

 


The Residence has a Fibia fiber network installed, which provides fast access to the Internet, Waoo TV and landline telephony.

 

The Internet:
All apartments hass access to a 200/200 Mbit/s internetconnection from Fibia, which is being paid together with the Common costs.
It is possible to upgrade the internet connection to faster speeds. The difference in costs will be invoiced directly by Fibia to the resident.
The daily operation is handled by Fibia (www.fibia.dk), who you should contact in case of issues, queries or arrangements for new access to their services.
Fibia can be contacted via www.fibia.dk or by phone 70 29 24 44. Simply quote your address and Fibia find all the information about our agreement.

The Internet connection is provided via a dedicated fiber optic cable, into each aparment, without using the existing cubber or coax cables.
This means that it is possible to have another Internet solution, at the same time, if such should be imposed by your workplace etc.

 

TV og telephony:
TV and landline telephony is not a part of the Common agreement, but is available as individual options. Such will be invoiced directly by Fibia to the resident.
If you opt for Fibia/Waoo TV, this will have to be connected to the existing antennanetwork in the aparment, which means that existing cable TV will be disconnected.

Fibia offers a range of bundled TV packages from Waoo. The specific content of the packages, can be found atwww.fibia.dk

The daily operation is handled by Fibia (www.fibia.dk), who you should contact in case of issues, queries or arrangements for new access to their services.
Fibia can be contacted via www.fibia.dk or by phone 70 29 24 44. Simply quote your address and Fibia find all the information about our agreement.

If you select TV from Waoo you need to switch cables on the junction box, which is located in the shaft outside your apartment.
TvOpkobling

Remove the black cable (with red tape) and replace it with the loose white cable (with green tape). Switch off your television while changing.